niedziela, 31 stycznia 2016

Jeden dzień- David Nicholls

Dziś o książce,której nie pokochałam od pierwszych stron. 
Postanowiłam ją kupić jakiś czas temu,ponieważ film na jej podstawie mnie zauroczył. Bardzo mi się spodobał i chciałam przeczytać powieść o Emmie i Dexie.
Kupiłam ją w księgarni Aros za około 11zł. Zaczęłam ją czytać tydzień temu i porzuciłam po 30stronach.
Lektura mnie nie wciągnęła i byłam troszkę zasmucona,bo pokładałam w niej wiele nadziei.
Dopiero wczoraj dałam jej drugą szansę i uwaga... zakochałam się! Przeczytałam ją prawie cały wczorajszy dzień. Nie zasnęłam,póki jej nie skończyłam.
Więc przychodzę z świeżutką recenzją jednej z moich ulubionych książek.

Emma i Dex? Doprawdy, trudno o mniej dobraną parę. Ona - zakompleksiona idealistka w grubych okularach. On - superprzystojniak z poczuciem, że świat należy do niego. Ona na wszystko musi ciężko zapracować. Jemu natychmiast udaje się to, o czym zamarzy. Ona szuka miłości, on seksu...


Jest rok 1988. 15 lipca. Oboje dostają dyplomy uniwersyteckie i spędzają ze sobą noc. Następnego dnia każde pójdzie w swoją stronę. Gdzie będą w ten dzień za rok? Za dwa lata? I każdego następnego roku? Czy mają szansę spotkać się, a jeśli tak, to czy będzie im ze sobą po drodze? Na podstawie książki powstał film z Anne Hathaway i Jimem Sturgessem w rolach głównych.

Czytając książkę czułam się jak bohaterka. Autor potrafi nas wprowadzić w życie Emmy i Dextera.
Historia dzieje się na przełomie 1988 -2007 roku.  Emma jest świeżo upieczoną absolwentką,która ma duże oczekiwania odnoście przyszłego życia. Ma wiele planów,ambicji.
Jest nieśmiała,niewinna i wstydliwa. Od dłuższego czasu miała na oku Dexa,który był łamaczem serc i nie zależało mu na miłości.
Dexter był zaś całkowitym zaprzeczeniem dziewczyny. Uwielbiał imprezy,alkohol,papierosy i piękne kobiety.
Typowy młody amant,któremu nie zależy na niczym.
Pomimo tego,że są swoimi przeciwieństwami, stają się najlepszymi przyjaciółmi. 
Chłopak zostanie sławnym prezenterem telewizyjnym,zaś Emma będzie pracować w meksykańskiej restauracji.
Z czasem zmienią się ich priorytety. On zaczął się staczać,ciągłe imprezy,alkohol i narkotyki miały na niego zły wpływ. Nie pomagały mu także ciągle nowe partnerki.
Kobieta zaś spełniała swoje marzenia i została nauczycielką,poznała kogoś,lecz niekoniecznie była z nim szczęśliwa.
Jak potoczą się ich losy? Będą się nadal przyjaźnić? Nie zdradzę nic więcej,musicie ją przeczytać.

Książka "Jeden dzień" pokazuje Nam,że ta historia może zdarzyć się każdemu z Nas. 
Bardzo spodobał mi się styl pisania Nichollsa. Na początku może być ciężki dla niektórych,ale z czasem można się przyzwyczaić.
Powieść pokazuje,że nie warto czekać,bo może być za późno.

Znacie może ten film lub książkę?
Co o niej sądzicie?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.