piątek, 15 stycznia 2016

Mój sposób na post

Może się wydawać,że napisanie postów jest łatwizną. Jednak każdy z Nas musi się odpowiednio przygotować,aby wszystko miało ręce i nogi.
Osobiście jestem leniuchem i wolę odpocząć,a następnie denerwować się bo zapomniałam ciekawych tematów.
Od dłuższego czasu prowadzę kalendarz w którym zapisuję produkty do recenzji,pomysły na post i różne potrzebne informacje.
Jestem z siebie ogromnie dumna,ponieważ blog istnieje ponad rok i nigdy nie miałam chwili zawahania w związku z prowadzeniem mojego "małego miejsca w Internecie".
Zawsze w weekend siadam przed komputerem,biorę herbatkę i coś na ząb. Następnie zabieram się do pisania.

Jak "umilić" sobie pisanie bloga?
1.Nic na siłę
Zawsze staram się włożyć w post jak najwięcej wysiłku. Jeśli nie mam ochoty, odpuszczam.
Wolę napisać post,który mnie usatysfakcjonuje niż napisać słaby,który usunę za kilka dni.

2.Notatki
Pisanie w dzienniku/kalendarzu bardzo pomaga. Dzięki temu wiem,że nie ominę ważnych faktów.
Czasem było tak,że zapomniałam napisać o odpowiednich właściwościach danej rzeczy.
Mój notatnik jest zabazgrany,ale mam pewność że na blogu za jakiś czas nie pojawi się recenzja tego samego produktu.
Najlepiej każdego dnia notować tytuł opublikowanego artykułu.

3.Inspiracja
Czasem warto przeglądnąć tematyczne strony,aby znaleźć inspirację i pomysł na post. Nie mówię tutaj o kopiowaniu,bo to nie ma sensu. Warto być unikatowym.

4.Codzienne przeglądanie blogów
Warto rozglądnąć się co na blogach piszczy i nie napisać artykułu czy recenzji o tym samym produkcie.

5.Zwarcie i na temat
Po co pisać mega długie i rozlazłe recenzje? Osobiście nie lubię gdy ktoś się powtarza i pisze po raz 5 jak podoba mu się opakowanie.

6.Zdjęcia,nagłówki,dodatki
Lubię zawczasu przygotować sobie odpowiednie i schludne zdjęcia i różne nagłówki.
W jakich programach je obrabiam? 
Pierwszym z nich jest Picassa 3-świetny i łatwy program do obróbki zdjęć. Wszystko jest dobrze wyjaśniona,a program zawiera wiele filtrów i pomocnych aplikacji.
Następnym programem jest PicMonkey- jest o tyle wygodny,że nie muszę go ściągać. Zdjęcia obrabiam w internecie. Mogę tam dodać śliczne czcionki oraz ramki. Program jest darmowy.
Ostatnim programem jest Canva. Znajdziemy tam wiele darmowych obrazków i clipartów. Właśnie powyższy obrazem zrobiłam na tej stronie.

7.Niech pomysł dojrzeje
Czasem pomysł musi dojrzeć. Zbieram się do niektórych postów kilka dni,ale efekt jest zadowalający.
Muszę przemyśleć wiele rzeczy i pozmieniać sporo faktów.

8.Mieć chwilę czasu
Na napisanie porządnego posta należy poświęcić ok. 1-1,5godziny. Mam tutaj na myśli napisanie kilku zdań oraz obróbkę zdjęć.
Przeważnie w weekend siadam przed laptopem i piszę kilka artykułów na przód.

9.Nie udostępniaj byle czego
Tak jak już wspominałam w 1punkcie, warto zastanowić się czy możemy wypuścić tekst. 

Czy blogowanie jest Waszym hobby? 
Jak zabieracie się do pisania postów? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.