poniedziałek, 5 stycznia 2015

Jak pisać recenzje?

Może pisanie recenzji nie należy do najprzyjemniejszych, zajmują naprawdę dużo czasu.

Napisanie porządnej recenzji, które dodaję zajmuje mi około 2godz razem z zdjęciami.
Testowanie kosmetyków wynosi parę dni lub tygodni jeśli są to kosmetyki pielęgnacyjne.
Patrząc na wiele blogów nie zawsze podobają mi się recenzje.
Pisząc właśnie takie posty chcę przekazać Wam jak najwięcej informacji o produkcie abyście miały jak najwięcej informacji by nie naciąć się na buble.
Staram się pisać własne zdanie a nie narzucać komuś fałszywych informacji np. lakier ma brzydki kolor, zamiast tego powinno się powiedzieć lakier ma kolor czerwony wpadający w róż i nie do końca pasuje mi ten odcień. 
Nie narzucajmy komuś własnych spostrzeżeń bo skutecznie zniechęcimy do kupna.

O czym powinnyśmy pamiętać pisząc recenzje?
1.Opis opakowania. 
Lubię wiedzieć czego mogę spodziewać się od opakowań. Czy są funkcjonale i porządne. 
Czasem mimo super produktu opakowanie nie zachęca ponieważ często wyciągnąć kosmetyk.

Właśnie właśnie... Podobno na przełomie marca/kwietnia Revlon Colourstay ma wydać podkład z pompką! 
Konsystencja pewnie będzie troszkę zmieniona.

2.Cena i dostępność.
Co z tego że napiszemy recenzje wychwalającą kosmetyki jeśli nie podamy gdzie można je dostać oraz za ile.
Czasem nie stać kogoś na drogi kosmetyk i niepotrzebnie się napali na podkład który potem okaże się że kosztuje w granicy 100zł i jest dostępny tylko na sklepach internetowych

3.Działanie.
Aby poprawnie napisać recenzje musimy skrupulatnie spisać swoje myśli. Musimy pamiętać że u każdego kosmetyki mogą działać inaczej bo każdy ma inną cerę, włosy, paznokcie itd.
Piszemy jak działa na mnie 

4.Używamy kosmetyków odpowiednich dla naszej cery i włosów.
Warto pamiętać aby używać i recenzować kosmetyki tylko odpowiednie do naszych potrzeb.
Ciężko będzie napisać prawdziwą recenzje osobie z suchą cerą o kosmetykach do cery tłustej i trądzikowej.

5.Zapach.
Bardzo ciężko jest mi recenzować perfumy. Każdy ma inne zdanie i upodobania.
Mi może zapach przypaść do gustu zaś dla innych będzie duszący. 
Starajmy się opisać czym pachnie i do jakiej grupy się kwalifikuje (słodkie,orientalne itd)

6.Wydajność.
Warto wspomnieć czy kosmetyki są wydajne, nie lubię żeli do prysznic które o pojemności 330ml schodzą w ciągu tygodnia ponieważ są rzadkie jak woda.

7.Konsystencja.
Zawsze wspominam o konsystencji co często wiąże się z wydajnością. 
Nie każdemu odpowiada lejąca czy gęsta konsystencja. 

8.Skład.
Warto czasem opisać skład jeśli kosmetyk zawiera substancje naturalne czy takie które mogą doprowadzić do alergii.

9.Podsumowanie.
Możemy napisać swoje odczucia na temat kosmetyków. Wykonujemy to pisząc np. za lub przeciw.
Piszemy swoje ogólne myśli  czy kupię ponowie dany produkt i czy pomógł/zaszkodził.
Warto dodawać własne zdjęcia nie z internetu, aby pokazać efekt, kolor itd.

Nie lubię recenzji które zaczynają się i kończą na samym podsumowaniu.
Czasem napiszę jakąś ciekawostkę, staram się pisać najważniejsze rzeczy lecz bardzo szczegółowo aby obyło się bez niespodzianek.

Kochane a Wam jakie recenzje najbardziej pasują?
Lubicie je pisać czy nie bardzo? :)

5 komentarzy:

  1. bardzo się zgadzam z pkt nr 4 !! Bardzo wkurza mnie jak widzę " mam cerę suchą, ale postanowiłam kupić żel do cery tłustej. i okazał się zupełnym bublem" no szlak mnie trafia a czym się miał okazać skoro ma 0 składników aktywnych dla cery suchej i nic nie da a może jeszcze zaszkodzić.! No kur... aż mi się gotuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze wszystkim, co napisałaś się zgadzam. Dodałabym jeszcze jeden ważny punkt. POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA. To razi, gdy bloger nie potrafi się posługiwać językiem polskim. Błędy interpunkcyjne i niewielkie literówki można w ostateczności wybaczyć, ale prawie na każdym blogu spotykam się ze źle użytymi sformułowaniami albo jakimiś dziwnie skonstruowanymi zdaniami, które mają brzmieć bardziej profesjonalnie, ale w efekcie są po prostu śmieszne.
    Najzabawniejsze jest to, że gdy tylko wytknie się takiej blogerce błąd zaraz odpowiada "ale moi czytelnicy to lubią, że ja tak luźno piszę" (sytuacja autentyczna) xD Tylko trzeba się zastanowić, czy "luźno" na pewno znaczy to samo, co "niepoprawnie", bo moi czytelnicy jeszcze nie narzekali na mój styl pisania. Wręcz przeciwnie, a przecież staram się, by każde zdanie było gramatycznie dopieszczone.

    Oczywiście to nie miał być zarzut skierowany bezpośrednio do Ciebie (chociaż też Ci się zdarza pobłądzić, w końcu to rzecz ludzka :) ), po prostu nie było jeszcze okazji, żebym się wypowiedziała gdzieś na ten temat, a tutaj się nadarzyła. Być może napiszę u siebie post na ten temat :)

    Pozdrawiam i czekam na kolejne recenzje! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajna i przydatna notka :)
    zapraszam do siebie http://natalia-testuje.blogspot.com/ :)
    dodałam Cię do obserwowanych, zeby być na bieżąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobają mi się blogi z recenzjami ;) Twój szczególnie przypadl mi do gustu! Obserwuję ;*
    http://toloveyourselff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zgadzam się z twoimi słowami. Jeśli miałabyś kiedyś czas, zapraszam Cię do mnie, z chęcią poznałabym Twoją opinie, o moich recenzjach. Czy są dobre, czy może powinnam coś zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.