piątek, 28 sierpnia 2015

Z serii "Porady Pani Kosmetyczki" Czyli jak pozbyć się łamliwych i słabych paznokci

Postanowiłam wprowadzić serię "Porady Pani Kosmetyczki",czyli triki i pomocne rady,które poleca znajoma kosmetyczka mojej kuzynki.
Czasem powie kilka pomocnych myków,które pomagają i ułatwiają pielęgnację.
Ostatnio tematem stały się łamliwe paznokcie. Niestety pewnie każda z Nas dobrze to zna na własnym ciele. Od kiedy noszę hybrydy, szpony przestały się rozdwajać. 
Po ściągnięciu jednak były lekko przesuszone i zależało mi na ich odżywieniu. 
Pani od żywienia zawsze powtarzała,że są to witaminy piękna,lecz z czasem o tym zapomniałam.
Kiedy kuzynka wspomniała o kapsułkach A+E,pobiegłam do apteki zakupić to cudo.
Kosmetyczka poleciła stosować je regularnie, po 2tygodniach efekt powinien być widoczny.

Co należy robić aby paznokcie były grube i szybko rosły?
Należy wcierać płyn w skórki i paznokcie,który znajduje się w kapsułkach. Cena opakowania sięga 5zł za 30sztuk. Można je kupić w każdej aptece bez recepty.
Witamina A. Odpowiada za zdrowy wygląd skóry dookoła paznokci. Zapobiega wysychaniu i pękaniu skórek, które mogłoby prowadzić do infekcji całej płytki paznokcia.
Witaminki pozostawiam aż do wchłonięcia. 

Czym jest witamina A?
Witamina A – witamina oczu
Witamina A sprzyja regeneracji komórek, utrzymuje odpowiedni poziom nawilżenia skóry, a także włosów i paznokci, oraz zapobiega jej rogowaceniu. Ponadto zwiększa syntezę keratyny. Słusznie kojarzona jest ze wzrokiem, jednak posiada bezpośredni wpływ na wzrost paznokci oraz odpowiedni poziom nawilżenia i gładkości płytki paznokciowej.Niedobory witaminy A powodują znaczne osłabienie płytki paznokciowej oraz jej nadmierną kruchość.
Pokarmy bogate w witaminę A to:
  • ciemnozielone warzywa liściaste (szpinak, sałata, rzeżucha, brokuły, boćwina, cykoria, kapusta pekińska, natka pietruszki, szczaw, szczypiorek, koperek);
  • czerwone i pomarańczowe warzywa (marchewka, dynia, czerwona papryka, pomidory);
  • owoce (morele, brzoskwinie, melony, wiśnie, śliwki, pomarańcze);
  • wątróbka;
  • tran;
  • żółtka jaj;
  • mleko i jego przetwory.
Kilka słów o witaminie E:
Witamina E chroni przed wpływem wolnych rodników, odnawia lipidy międzykomórkowe i wzmacnia naczynia krwionośne. Podobnie jak witamina A działa na paznokcie wzmacniająco, jednak w nadmiarze powodować może ich żółknięcie. Witamina E zapewnia lepsze mikrokrążenie pod płytką paznokciową oraz działa antyoksydacyjnie.
Doskonałym źródłem witaminy E są:
  • produkty roślinne: oleje roślinne (słonecznikowy, kukurydziany, sojowy, rzepakowy, z orzecha włoskiego), margaryny, orzechy (migdały, orzechy włoskie i ziemne), nasiona, pełne ziarna zbóż, kiełki pszenicy, zielone warzywa liściaste (brukselka, sałata, szpinak, kapusta), warzywa (marchewka, czosnek).
  • produkty zwierzęce: wątroba, jaja, mleko.

Znałyście może ten sposób? :) 
Jestem ciekawa czy również Wam pomoże ;)
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.