sobota, 13 września 2014



Co możemy znaleźć w każdej odżywce do włosów i jakie ma dziełanie?? 
Od kiedy założyłam photoblog zaczęłam bardziej dbać o moje włosy.
Wcześniej używałam tylko jedwabiu na końce,ponieważ włosy rosły dość szybko i myślałam że to nie konieczne.
Szkoła także nie pomagała bo późne wracanie do domu i dojazd do szkoły tańca z siostrą bardzo męczyły i wieczorem zostawało mi godzina czy dwie dla siebie i naukę więc dbanie o włosy odpadało.
Zaczęłam gdy kuzynka poszła na fryzjerkę :)
Spodobały mi się maski do włosów liczne odżywki i mazidła dla naszych włosów :)
Postanowiłam o nie zadbać ponieważ je farbowałam (ale szamponem) i gdy farba schodziła włosy były lekko matowe a końce suche.


Akurat w Biedronce pojawiły się maski od Biovaxu więc przetestowałam każdą :)
Zdania były podzielone ale w 99% byłam bardzo zadowolona.
Używam masek Kallosa (Keratin,Chocolate,Vanilla,Latte) cena 10zł zakupione w Wispolu
Mam zamiar dokupić jeszcze Jasmin i Argan(czy jakoś tak)
Do tego maski z Avonu(macadamia,jajeczno-drożdzowa) cena 3,80zł Avon
Odżywki z Mariona w spreju(Jedwabna Kuracja) cena 6zł Wispol
Oraz pojedyńczych w saszetkach (Biovax,Celia,Marion) cena od 1,20zł do 3zł
Romantic (jedwab) dużą wersję 950ml cena 7,77zł w Kauflandzie
Kuracje jedwabną z Isany cena 3,99zł w Rossmanie
Oraz Care z Kauflandu(do suchych włosów po których moje włosy są mega gładkie i dobrze się rozczesują) cena 2,99zł


Mimo używania masek do włosów musimy pamiętać że nie przyniosą 100% poprawy stanu naszych włosów.
Odżywki pomogą nam jedynie nawilżyć włosy,ale nie złączą rozdwojonych końców czy nie odżywią spalonych włosów.
Możemy stosować maski domowej roboty lub pić pokrzywę czy drożdże.

Więc czego możemy spodziewać się w maskach do włosów?

Co znajdziemy w typowych "odżywkach"
Silikony: pozostawiają na włosach jedwabistą otoczkę, która tworzy film hamujący ucieczkę wody, a także zmiękcza i nadaje włosom połysk;
Alkohole tłuszczowe: w większości mają za zadanie natłuścić i zmiękczyć włosy;
Ceramidy: składają się z NNKT. Zlepiają łuski włosa, dzięki temu hamują ucieczkę wody z wnętrza włosa;
Gliceryna nawilża oraz utrzymuje prawidłowe nawilżenie włosa; 
Woski i oleje - tworzą film ochronny na osłonce włosa hamując tym samym ucieczkę wody.

Trzeba uważać oczywiście na alkohole które mogą wysuszyć nasze włosy
Są nimi:
alkohol denaturowany (alcohol denat)
etanol (alcohol, ethanol)
alkohol izopropylowy (isopropyl alcohol)

Jednak nie bójmy się wszystkich alkoholi :)
Jeśli widzimy na przodzie składu alkohole:cetyl alcohol,cetearyl alcohol nie popadajmy w paranoje ponieważ są to emolianty które utrzymują nawilżenie w naszych włosach

Tak samo nie musimy bać się gliceryny czy glikolu propylenowego ponieważ wygładzają włosy :)
Dzięki nim włosy lepiej się rozczesują i są sypkie :)

Warto czytać składy odżywek aby nie trafić na buble. 
Na przykład pisze na opakowaniu że maseczka zawiera olej kokosowy,arganowy itd a gdy czytamy skład najważniejszy składnik który powinien być głownym jest daleko za Perfum niemalże na samym końcu.
Teraz gdy idę do drogeri staram się poświęcić więcej czasu aby popatrzeć na skład i nie kupić odżywki która zrobi mi krzywdę i masakrę z włosami :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.