niedziela, 15 lutego 2015

Demakijaż prosta sprawa?

Moim obowiązkiem każdego dnia jest zmycie makijażu. Nie wyobrażam sobie iść spać w pełnym makijażu. 

Moja cera na 100% odwdzięczyłaby mi się za taki występek. 
Jednak nie zawsze poprawnie zmywałam makijaż. Często piekły mnie oczy i skóra była zaczerwieniona.

Demakijaż zaczynamy zawsze od oczu. 
Płatki nasączamy kosmetykiem którym wykonujemy demakijaż (mleczko,płyn micelarny,żel itd).
Jednak gdy będzie za dużo płynu,może dostać się do oczu w rezultacie czego będziemy chciały je sobie wydłubać,ponieważ będą piekły.
Zwilżone płatki połóż na powiece i pozostaw parę sekund,aby tusz,cienie,eyeliner się rozpuścił. 
Nie będzie wtedy potrzeby tarcia powiek. 
Gdy mamy pomalowane oczy tuszem delikatnie suń wacikiem w dół ruchem pionowym. Wtedy mamy pewność,że rzęsy nie ulegną zniszczeniu. 
Następnie delikatnym wklepywaniem(nie tarciem) zmywamy resztę makijażu z oka.
Jeśli nie chcesz zmarszczek wokół oczu, zapamiętaj aby ich nie trzeć! :)

Twarz najczęściej zmywam przy pomocy żelu z Biedronki lub Barwy. Nanoszę go na całą twarz i chwilę pozostawiam,aby makijaż się "odmoczył".
Kolistymi ruchami masuję twarz ok. 2-3minuty. Myję skórę wodą, a następnie na wacik nalewam troszkę toniku,którym przemywam twarz.
Tonik jest bardzo ważnym kosmetykiem, dzięki niemu pory zwężają się oraz znikają zanieczyszczenia na twarzy.

Czym zmywać makijaż?
Gdy masz wrażliwą cerę polecam do demakijażu używać olejków lub oliwy. Oczyści twarz, a nie podrażni jej. Przetestowałam oliwkę dla dzieci,która bardzo dobrze zmywa makijaż.
Kiedy nie mamy problemów z cerą możemy wybrać chusteczki myjące twarz,płyn micelarny,żel,mleczko,pianka.
Mleczko jest złym wyborem jeśli masz tłustą skórę,ponieważ zawiera za dużo substancji nawilżających.

Cera tłusta.
Najlepiej wybrać płyn antybakteryjny lub płyny z małą zawartością tłuszczu.

Cera sucha.
Do tego typu cery polecam piankę lub olejek (używam tego z Evree). Najlepiej by płyn do demakijażu był bezzapachowy.

Cera wrażliwa/naczynkowa.
Gdy masz taki rodzaj cery wybierz płyn micelarny.Można wybrać także olejki czy oliwę.

Cera mieszana
I tutaj zaczyna się problem. Cera mieszana jest cerą
 2w1. Ciężko ją "zadowolić". Należy szukać płynów normalnizujących,które nawilża i usuną tłuste fragmenty.

Do demakijażu używam mleczka z Marion oraz płynu micelarnego z Biedry. Niestety mleczko z Biedronki bardzo źle działało na moją cerę. Piekła mnie,do tego miałam ochotę wydłubać oczy. 
Do gustu przypadło mi także mleczko kasztanowe z Bielendy,które używałam parę lat temu.
Największym bublem zaś był płyn dwufazowy z Ziaji. 

A czym Wy myjecie twarz? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.