piątek, 9 czerwca 2017

❤️#4 Niekosmetyczni ulubieńcy tygodnia. + niezawodny przepis na pizzę z włoskiej mąki oraz domowy "Kurczak Curry z soczewicą".❤️

Ten tydzień był obfity w nowości oraz przepyszne jedzenie. Poznałam kilka ciekawych filmów oraz książek, więc jak co piątek zapraszam do zapoznania się z moimi faworytami.
Ulubiony serial📺
Za Bellą Thorne nie przepadam, ale bardzo spodobał mi się serial "Famous In Love". Jest to amerykańskaprodukcja , który jest adaptacją książki o tym samym tytule. Opowiada o studentce Paige, która za namową swojej przyjaciółki udała się na casting do filmu. Główna bohaterka z każdym dniem staje się rozpoznawalna przez szerszą grupę ludzi. Dziewczyna musi dokonać wielu wyborów.
"FiL" to lekka produkcja, idealna na cieplejsze i leniwe dni.

Ulubiona książka📚
"13 powodów - Jay Asher"

Nie możesz zatrzymać biegu wydarzeń. Nie możesz cofnąć czasu. Jedyny sposób, by odkryć tajemnicę… …to nacisnąć „play”.

Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżankę z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów, dla których zdecydowała się odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła. Z przeraźliwą jasnością dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości…

Na samym początku zobaczyłam serial, który uwielbiam i z utęsknieniem czekam na drugi sezon. Z okazji "Dnia Dziecka" skorzystałam z rabatu i zakupiłam książkę, którą przeczytałam w ciągu doby.
Wciągająca historia, która daje do myślenia. Nawet błahy powód może być powódką do popełnienia samobójstwa.

Ulubiony film🍿

Zobaczyłam go dopiero wczoraj, a mowa o "P.S. Kocham cię". Kilka miesięcy temu poznałam historię Holly czytając książkę, ale nigdy nie było mi po drodze zobaczyć ekranizację. Nadal utrzymuję, że papierowa wersja jest lepsza, lecz film jest fajną odmianą.
Holly jest młodą kobietą, która nie może otrząsnąć się po śmierci męża. Pewnego dnia otrzymuje listy, który napisał jej zmarły ukochany. Z każdym otwarciem kolejnej koperty wychodzi z załamania i na nowo zaczyna cieszyć się z życia.

Ulubiona piosenka🎶
Jon Bellion - All Time Low. Słuchając jej po raz pierwszy, byłam pewna, że śpiewa ją Tyler Joseph z mojego ukochanego zespołu Twenty One Pilots.
Piosenka ma prawie rok, a usłyszałam ją pierwszy raz w Esce. Jest również soundtrackiem w serialu "13 powodów".
Ulubiona potrawa🍽️
Włoska pizza jest najlepsza na świecie, przyzna to każdy, kto jej u nich spróbował. Kilka lat temu miałam okazję spróbować sławną Margaritę oraz wersję z grzybami leśnymi. Smak prześladował mnie przez długi czas, dlatego postanowiłam zrobić ją własnoręcznie.
W sklepie Galeria Herbat zamówiłam włoską mąkę typu 00. Jest to specjalna mąka, która nadaje się również do wypieku chleba. Ciasto na pizze wychodzi chrupiące, miękkie i niezwykle smaczne.
1 kg kosztuje 6 zł, a po upieczeniu zauważycie ogromną różnicę między zwykłą przenną mąką, a tą.
Każdy na pizzy układa dodatki, które lubi najbardziej. Na mojej znalazły się pieczarki, papryka, salami, kiełbasa, ogórki korniszony, ser feta. Całość pod koniec pieczenia posypałam serem żółtym oraz bazylią. ( Zioła dodajemy na końcu, aby nie były gorzkie).
Polecam tuż przed podaniem na górę dorzucić prażonej cebulki, która rewelacyjnie podkreśla smak dania. 100g opakowanie jest warte tylko 1,99 zł w wcześniej wymienionym sklepie. Można używać jej również do hot-dogów, hamgurgerów, kanapek.

Przepis na ciasto: (1 porcja na okrągłą blaszkę)
- 300 g mąki typu 00
- pół łyżeczki soli
- 20 g świeżych drożdzy
- szklanka ciepłej, ale nie gorącej wody
- łyżeczka zioł prowansalskich
- 2 łyżki oleju/ oliwy

1. Ciasto na pizzę robię w specjalnej misce do zagniatania ciast marki Tupperware. Oczywiście całość można przyrządzić na stolnicy.
2. Do miski wsypuję 300 g mąki, dodaję zioła, sól, olej.
3. W miseczce z ciepłą wodą mieszam pokruszone drożdże, aż się rozpuszczą.
4. Do mąki wlewam zaczyn i ręcznie zagniatam ciasto. Gdy będzie gotowe, pozostawiam je na godzinę do wyrośnięcia.
5. Ciasto przekładam na stolnicę, podsypuję mąką, wałkuję i przekładam na blaszkę.
6. Całość piekę w piekarniku (220 stopni) około 20-25 minut.

Sos do pizzy:
- słoiczek koncentratu pomidorowego lub szklanka passaty
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku lub 2 łyżeczki granulowanego
- sól, pieprz, ulubione zioła
- olej

1. Na rozgrzaną patelnię wlewam około 2-3 łyżek oleju i wrzucam pokrojoną w piórka cebulę. Smażę na małym ogniu. Gdy jest już miękka, dorzucam do niej dwa ząbki czosnku, które starłam na małych oczkach tarki.
2. Kolejnym krokiem jest dodanie koncentratu oraz przypraw do złotej cebuli i gotowaniu, aż sos będzie ciepły i pyszny.
Uwielbiam moje domowe curry, które jest syte i przepyszne. Podrasowałam podstawową wersję, ponieważ dodałam więcej składników, niż przewiduje podstawowy przepis. Aromatyczny posiłek można jeść solo, z ryżem, ziemniaczkami lub chrupiącym chlebem. Tyle sposobów ile gustów.
Soczewica jest produktem, który zawiera wiele składników odżywczych, jest syta i przepyszna. Może być alternatywą dla mięsa, ponieważ zawiera całkiem dużo roślinnego odpowiednika.
Czy wiecie, że zapobiega anemii i niedoborze żelaza? Kosztuje niewiele, bo 500 g czerwonej wynosi tylko 5,99 zł, a kilogram zielonej 8,99 zł.
Zieloną można wykorzystać również do kotlecików, dań jednogarnkowych, pasztetów i past. Czerwoną łatwo rozgotować, więc swoje zastosowanie znajduje w gulaszach i zupach.

Składniki ( na porcję dla 5 osób)
- 3 pojedyńcze filety
- opakowanie przyprawy curry
- przecier pomidorowy Passata Sottile Gusto 700 g z Biedronki
- 1 puszka pomidorów
- mała śmietana
- 3 cebule
- 6-10 większych pieczarek
- 1,5 szklanki soczewicy
- sól, pieprz
- olej

1. Pierwszym krokiem jest pokrojenie fileta w drobną kostkę i doprawienie go curry, solą i pieprzem.
Aromatyczne mięso należy usmażyć na odrobinie oleju. Osobno gotujemy soczewicę (czerwoną 15-20 minut, a zieloną 25-30). Pod koniec dodajemy małą łyżeczkę soli.
2. Na patelnię wlać 2-3 łyżki oleju, dodać pokrojoną w piórka cebulę, którą należy zeszklić, a następnie wrzucić pokrojone w plasterki pieczarki. Całość dusić do miękkości.
3. Następnie dodajemy wcześniej przygotowanego kurczaka, wlewamy passatę, pomidory z puszki, i gotujemy na małym ogniu przez około 15-20 minut, delikatnie mieszając. Pod sam koniec dorzucamy soczewicę i 3-4 łyżki śmietany.
4. Całość wystarczy chwilę poddusić i podać z ulubionymi dodatkami.

Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.