sobota, 5 marca 2016

Ulubione książki za mniej niż 10zł cz.2


Z samego rana przychodzę do Was z drugą częścią "Ulubionych książek za mniej niż 10zł".
Wszystkie książki kupuję w księgarniach internetowych,a moim faworytem jest Aros.
Już za kilka groszy można kupić świetną powieść,którą będzie się czytało z przyjemnością.

Zapraszam do mojego zestawienia
1.Zakochać się-Cecelia Ahern
Losy Adama Basila i Christine Rose splatają się pewnej nocy, kiedy na dublińskim moście Christine powstrzymuje Adama przed popełnieniem samobójstwa. Zawierają szaloną umowę: Adam na zawsze zrezygnuje z samobójczych zamiarów, jeśli przed jego trzydziestymi piątymi urodzinami Christine zdoła go przekonać, że jednak warto żyć. Urodziny zbliżają się wielkimi krokami? Rozpoczyna się niezwykły wyścig z czasem, w którym główną nagrodą jest nie tylko życie, lecz także ? a może przede wszystkim ? miłość.

Książkę czytałam z prawdziwym zaciekawieniem. Na samym początku trzeba przyzwyczaić się do stylu pisania autorki,ponieważ na samym początku lekko przynudza,a następnie nie można oderwać się od książki.
Polubiłam bohaterów i trzymałam kciuki za ich losy. Miałam wrażenie,że historia z ratowaniem życia przypomina mi film "Słodki listopad". 

2.Dziękuję za wspomnienia-Cecelia Ahern
Jak można znać kogoś, kogo nigdy się nie spotkało?
Joyce Conway pamięta rzeczy, których nie powinna. Zna małe brukowane paryskie uliczki, po których nigdy nie spacerowała. Każdej nocy śni o nieznajomej małej dziewczynce z jasnymi włosami.
Justin Hitchcock jest rozwiedziony, samotny i zniecierpliwiony. Przybywa do Dublina, aby dać wykład na temat sztuki i poznaje atrakcyjną panią doktor, która przekonuje go do oddania krwi. To pierwsza rzecz od długiego czasu, którą Justin robi spontanicznie, z serca.
Kiedy Joyce wychodzi ze szpitala po poważnym wypadku, jej życie i małżeństwo jest zrujnowane. Przeprowadza się z powrotem do swojego starego ojca. Przez cały ten czas wrażenie déja vu staje się coraz silniejsze. Joyce nie może zrozumieć, dlaczego…

Główna autorka przeżywa tragedię,traci dziecko oraz chce rozwodu. Po opuszczeniu szpitala dzieją się dziwne rzeczy. Pamięta o wydarzeniach,które nigdy nie miały miejsca.
Troszkę fantastyczna opowieść,ale może to prawda,że poszkodowany przybiera cechy i upodobania dawcy?

3.3m nad niebem-Federico Moccia
Oto szesnastoletnia Babi, dziewczyna, z tak zwanego dobrego domu, świetna uczennica i przykładna córka, na skutek pogmatwanego splotu przypadków, poznaje Stepa, agresywnego chuligana, którego życie składa się z ćwiczeń na siłowni, wyścigów na motorze i bezsensownych bijatyk. Mimo krańcowo różnych charakterów i sprzeciwu apodyktycznej matki Babi, zakochują się w sobie bez pamięci. Pod wpływem tej miłości, która oczywiście nie ma szans na przetrwanie, zmieniają się oboje. Babi otwiera się na świat, dojrzewa, a Step staje się bardziej refleksyjny, łagodniejszy. Babi jest jedyną osobą, której Step powierza swój mroczny sekret, który tłumaczy jego agresywne i destrukcyjne zachowania. Swobodnie poruszając się w świecie pojęć, które określają świat włoskiej młodzieży, Moccia opowiedział niezwykle wiarygodnie i płynnie uniwersalną historię o młodzieńczym buncie, bólu dorastania i problemach rodzinnych.

Historia,którą pokochałam. Przeżywałam losy Babi i długo wspominałam tą książkę. Książka przypadła mi do gustu jeszcze bardziej niż film,a myślałam,że nic go nie pobije.
Oczywiście jak większość z czytelników,chciałam aby zakończenie było inne. Jednak może to i dobrze,ponieważ wyszła druga część.

4.Tylko Ciebie chcę
Po dwóch latach spędzonych w Nowym Jorku Step wraca do Rzymu. Wiele się tu zmieniło. Chłopak zaczyna pracę w telewizji, poznaje nowych ludzi, wśród nich żywiołową Gin. Przeszłość nie daje mu spokoju, ale teraźniejszość nie zostawia zbyt wiele czasu na jej rozpamiętywanie. Czy warto dążyć do wskrzeszenia dawnej miłości?

Tutaj główną rolę odgrywa Step i poznajemy świat z jego perspektywy. Zmienia swój tok myślenia po stracie najlepszego przyjaciela i rozstaniu z Babi. Czy odnajdzie miłość?
Również polecam zobaczyć film w którym gra całkiem niezły przystojniak. 

5.Zaginiona- Harlan Coben
CYKL Z MYRONEM BOLITAREM. Precyzyjnie skonstruowana intryga, mistrzowsko stopniowane napięcie, fałszywe tropy prowadzące donikąd, pozornie niemożliwe do wyjaśnienia zagadki, zaskakujące zakończenie, którego nie domyśli się nawet najbardziej przenikliwy czytelnik, to podstawowe cechy pisarskiego stylu Cobena, które uczyniły go megagwiazdą współczesnego thrillera.
ZAGINIONA
Ciężko jest oprzeć się dawnej kochance. Wie o tym Myron Bolitar, kiedy nad ranem odbiera telefon i słyszy słowa: ?Przyjedź do Paryża?. Czy obietnica namiętnego weekendu jest całkiem bezinteresowna? Terese skrywa sekret, którego ujawnienie nie tylko zmieni ich dwoje, ale także wpłynie na losy całego świata.

Moja pierwsza książka tego autora. Trzymała w napięciu do samego końca i mogę śmiało stwierdzić,że się go nie spodziewałam. Powieść spodobała mi się do tego stopnia,że wypożyczyłam kilka innych tytułów Cobena.

6.Szepty zmarłych- Simon Beckett
David Hunter, który wie o śmierci wszystko – w niespełna rok po kolejnym śledztwie, którego omal nie przypłacił życiem - wraca tam, gdzie uczył się zawodu. Tam, gdzie „wszędzie wokoło leżały ludzkie ciała w różnym stadium rozkładu”, a „wielkie czarne litery na bramie informowały, że to Ośrodek Badań Antropologicznych, lepiej znany pod inną, mniej urzędową nazwą.Trupia Farma''.
Tam doktor Hunter ma nadzieję odzyskać wiarę w siebie i znowu „skłonić zmarłych do zwierzeń”.
Tam na prośbę swego mentora rozpoczyna dochodzenie w sprawie makabrycznego morderstwa. Dochodzenie, w którym będzie musiał wysłuchać najbardziej przerażających szeptów zmarłych. W miejscu jeszcze straszliwszym i bardziej nieludzkim niż Trupia Farma.

Trzecia i zdecydowanie moja ulubiona część sagi "Chemia Śmierci". Simon Beckett wie jak trzymać w napięciu. Po przeczytaniu ostatnich stron miałam dosłownie ciarki na całym ciele. 
Autor podaje dużo psychologicznych faktów i chcąc nie chcąc chcemy dojść do rozwiązania szybciej niż bohater.

7.Wołanie grobu-Simon Beckett
Osiem lat wcześniej:
Odnaleziono grób ofiary bestialskiego mordu. Doktor David Hunter – młody antropolog sądowy – bada zwłoki. Odrażający fizycznie mężczyzna o straszliwej sile przyznał się do zabójstw czterech dziewcząt. Miał wskazać, gdzie je pogrzebał. Ale uciekł. Mogił nie znaleziono. Dochodzenie przerwano.
A potem był tragiczny wypadek, który odmieni doktora Huntera na zawsze.
Teraz:
Morderca znowu jest na wolności. Doktor Hunter znowu zostaje wezwany do Dartmoor. Te same ponure torfowiska i wrzosowiska. Ta sama wilgotna mgła. Ten sam morderca. I ci sami ludzie, z którymi wtedy Hunter pracował. Ta sama kobieta – psycholog policyjny, która teraz boi się… Bardzo się boi.
Wokół gęstnieją przeszłość i strach. Narastają, obezwładniają. Znowu każdy może być ofiarą i każdy może być mordercą.

Niestety ostatnia część wcześciej wspomnianej sagi. W ciągu czterech części,bardzo polubiłam doktora Davida i wiedzę pisarza. 
Jego styl spodobał mi się tak bardzo,że każdy kryminał porównuję do tego twórczości i czuję niedosyt,że inne książki nie są tak dobre jak dzieła Becketta.

Mam nadzieję,że zachęciłam Was do przeczytania chociaż jednej pozycji.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.