niedziela, 3 stycznia 2016

Seria After tylko dla młodzieży?

Weronika przyniosła do domu pierwszy tom książki z serii After. Na początku nie zwracałam na nią uwagi,lecz z braku zajęcia postanowiłam ją przeczytać.
Była gruba,czyli takie jak lubię. Nie podejrzewałam,że niemal 600stronnicową książkę przeczytam w 2 dni! Po skończonej lekturze zamówiłam resztę części i czekają na półce,aż znowu wezmę je w rękę i przeczytam.
Seria After składa się z 4 grubszych części,które wciągają i uzależniają.
Każda z tych części opowiada o losach miłości ułożonej Tessy oraz aroganckiego Hardina.
Tę powieść kocha sie lub nienawidzi.


AFTER. Płomień pod moją skórą
AFTER. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem
AFTER. Ocal mnie 
AFTER. Bez siebie nie przetrwamy 


AFTER to seria, która doczekała się miliarda odsłon w serwisie Wattpad i 

przyspieszyła bicie serc czytelniczek na całym świecie!

Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem 
Hardina i na to, co zdarzyło się później. Kiedy Tessa zaczyna studia, 
jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy 
w  wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który 
czeka na nią w rodzinnym mieście. Ale spotkanie Hardina, który wydaje 
się jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. 
Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego 
Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.

Czy związek Tessy i Hardina ma szansę przejść wszystkie próby, które 
stawia przed nim los? Czy da się z nich wyjść zwycięsko?


Nigdy wcześniej nie czytałam książek funfiction. Te poświęcone są sławnemu zespołowi One Direction, do którego wzdycha większość nastolatek. 

Powieść stała się popularna właśnie dzięki chłopakom,których zna cały świat. Mimo,że nie przepadam za nimi,chętnie przeczytałam każdą część i oczekuję 5 tomu BEFORE.
Mogę śmiało stwierdzić,że jest to opowieść dla nastolatków z delikatniejszymi scenami rodem z "50 twarzy Greya".
Każda część się dopełnia i wyjaśnia skrywane sytuacja. Aby mieć pełen obraz należy przeczytać je po kolei.


Może się wydawać,że życie Tessy od zawsze było ułożone i dokładnie zaplanowane. Na samym początku byłam zła na główną bohaterkę. Mimo tego,że posiadała spokojnego i kochającego chłopaka(Noah), zaczęła zdradzać go z facetem który bawił się jej uczuciami. 

Hardin nie należał do grzecznych chłopców i w przeszłości zrobił wiele złego. W jego życiu nie było miejsca na słowa "miłość i szacunek". Bawił się każdym,był całkowitym przeciwieństwem Noah.
Każda z Nas stwierdzi,że Tessa jest naiwna.
Życie w akademiku okazało się całkowicie inne niż sobie wyobrażała. Dzięki wpływowi zwariowanej współlokatorki Steph, Tessa zaczyna imprezować i poznawać pana H,który wzbudzał u niej wiele emocji.
Bohaterka pozna świat imprez,uniesień miłosnych oraz spisków. 
Im dłużej czytamy,tym bardziej zauważamy powolną zmianę buntownika. 
Powoli przekonuje się do ojca i jego nowej rodziny oraz z przerażeniem stwierdza,że zaczyna coś czuć do Tessy.
Niestety sprawy się mocno skomplikują,gdy na światło dzienne wyjdzie zakład, chłopak za wszelką cenę chce odizolować dziewczynę od znajomych. 
Miłość ich dwojga jest tak silna,że nie mogę żyć bez siebie. Mają wiele wzlotów i upadków,lecz zawsze się schodzą.
Powieść jest dość nieprzewidywalna i nigdy do końca nie wiem jak skończy się każdy tom.
Wraz z dalszą częścią wychodzą nieprzyjemne sprawy,który dotyczyły Hardina.  W pewnym momencie miałam wrażenie,że ma chorobę dwubiegunową, ponieważ nie panował nad sobą.
Raz był miłym kochanym facetem,a raz odtrącał ja i miał za nic.  Jednym słowem potrafił wszystko zniszczyć na własne życzenie. Nie umiał okazywać uczuć oraz był przepełniony zazdrością.
Czy uda mu się to przezwyciężyć i zmieni się dla ukochanej?
Musi przejść długą drogę,aby zostać materiałem na "chłopaka,narzeczonego i męża".
Mam jedno ale, jestem zdania że książka zawiera zbyt dużo bezsensownych kłótni. Mogło obyć się bez nich,a w ich miejscu mogły pojawić się informacje o postaciach drugoplanowych.

Jak już wspominałam książki albo się kocha albo nienawidzi. Nie każdemu podoba się postać dupka oraz uległej dziewczyny. Momentami byłam na nich zła za tą uległość i uzależnienie od siebie nawzajem.
Mam wrażenie,że gdyby historia działa się naprawdę,to pewne osoby skończyły by w psychiatryku lub więzieniu.
W książce pojawia się także wiele pikantnych scen,które są zbyt odważne jak na książkę dla 13-14 latek. 
Mam nadzieję,że 5tom wyjaśni kilka sytuacji,które były opisane "po łebkach".
Język autorki jest prosty,czasem aż za bardzo. Jednak nie dziwię się,bo to jej debiut,a młodsze osoby i tak nie wracają na to uwagi.

Osobiście książka mnie bardzo wciągnęła,ponieważ byłam ciekawa "sekretów" głównego bohatera. 
Nie chcę zdradzać jak kończą się części,ponieważ chcę aby każdy odkrył je samemu. 

Co sądzicie o serii After?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.