niedziela, 24 stycznia 2016

"Mroczna kolekcja"- Ted Dekker.

Nigdy wcześniej nie spotkałam się z twórczością pana Dekkera. Znałam już Simona Becketta, Tess Gerritsen, Katarzynę Bondę oraz Jo Nesbo,lecz o nim nie miałam pojęcia.
Poznałam go dzięki wyprzedaży w Empiku. Na półce widziałam również inne książki,ale ta szczególnie przykuła moją uwagę. 
Od wakacji dosłownie zakochałam się w thrillerach i kryminałach, co jest dziwne bo zawsze wybierałam fantastykę i romanse. Tak więc od dłuższego czasu wybieram tylko zagadkowe powieści,które trzymają w napięciu.

O czym opowiada powieść?
Aby odbył się kolejny ślub, trzeba zabić następną pannę młodą.


Agent specjalny Brad Raines musi poradzić sobie z najtrudniejszą sprawą w swojej karierze. W Dover grasuje seryjny morderca, który zaplanował makabryczny orszak weselny i wybrał już swoje ofiary. Czy korzystając z pomocy swojej przyjaciółki, psycholog sądowej Nikki Holden, i Paradise, pacjentki ośrodka dla chorych psychicznie, Raines znajdzie go, zanim będzie za późno? Wciąż jest krok za mordercą, który ma nad nim wielką przewagę - wierzy, że działa z polecenia samego Boga. Kiedy jednak kolejną ofiarą psychopaty staje się ktoś bliski Rainesowi, ten zrobi wszystko, by dopaść mordercę.

Brad Raines natrafił na bardzo trudną,wręcz krwawą sprawę. Próbuje odnaleźć mordercę,którego nazywają Kolekcjonerem Panien Młodych.

Jego ofiarami są nieskazitelnie piękne kobiety,zabójca chce się przypodobać Bogu,więc je zabija.
Za każdym razem postępuje tak samo. Odurza je,robi perfekcyjny makijaż,wiesza na ścianie by upodobnić ich do anioła,a na końcu spuszcza z nich krew. Każda z panien ubrana jest jedynie w bieliznę i przykrywający twarz welon.
Bardzo spodobał mi się podział w rozdziałach. W jednym głównym bohaterem jest agent Brad,zaś w następnym morderca.
Poznajemy ich osobowości,myśli,upodobania. Wiemy dokładnie kim są i jak się czują w danej sytuacji.
Ponieważ tajemniczy sprawca pozostawia znaki, Nikki wraz z agentem FBI dochodzą do wniosku,że zabójcą jest geniusz,który ma zaburzenia psychiczne.
Kolekcjoner jest na tyle sprytny,że ciągle udaje mu się zbiec i tracą trop.
Nieświadomi agenci są wodzeni za nos i postępują niemal tak jak pragnie chory geniusz.
Aby rozwiązać zagadkę postanawiają odwiedzić ośrodek w którym mieszkają osoby takie jak sprawca całej masakry.
Poznają tam inteligentnych pomocników,którzy mają problemy z swoim zdrowiem psychicznym.
Wśród nich znajduje się cicha Paradise,która posiada dar. Widzi duchy.
W książce pojawi się także wątek miłosny,wręcz niemożliwy w tej całej sytuacji. Jak rozwinie się ich relacja?
Czy odnajdą zabójcę i zapobiegną śmierci następnej oblubienicy?

"Mroczna kolekcja" należy do książek,które potrafią podnieść poziom adrenaliny. Posiada ponad 500stron,lecz czyta się ją całkiem sprawnie i szybko.
Pokazuje,że osoby w ośrodkach nie muszą być dziwadłami,lecz mogą być niesamowicie genialnymi osobami.
Brakuje mi tylko jednej rzeczy. Marzy mi się dłuższy opis pracy nad sprawą w laboratorium. Chciałabym aby cała ta sprawa była większą tajemnicą. 
Kto przeczytał serię " Chemia śmierci" wie o co mi chodzi.

Ogólnie oceniam książkę na 9punktów w dziesięcio stopniowej skali.
Polecam ją każdej osobie,która uwielbia czytać thrillery.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.