wtorek, 6 stycznia 2015

Drogerie internetowe czy stacjonarne?

W następny poniedziałek wraz z kuzynką zamawiamy małą paczuszkę z sklepu internetowego. Wpadłam na pomysł, aby napisać post "za i przeciw".

Gdy jeszcze chodziłam do szkoły bardzo często odwiedzałam drogerie.
Od kiedy nie jeżdżę codziennie do miasta, nie mam też dostępu do tak wielu sklepów.
Troszkę żałuje ponieważ nie mam dostępu do nowości oraz wielu promocji.
W sierpniu przerzuciłam się na sklepy internetowe.
Kupuję w nich max. 2x w miesiącu lub rzadziej.
Piszę tylko o sklepach z kosmetykami, ponieważ ciuchy wolę przymierzyć.

Co pozytywnego jest w robieniu zakupów on-line?
1.Nie musisz wychodzić z domu aby zrobić zakupy.
2.Możesz zrobić je kiedy tylko chcesz nawet o 2 w nocy, co bardzo często u mnie występuje z braku czasu.
3.Kosmetyki są o wiele tańsze niż stacjonarnie.
4.Dostępne są także produkty z zagranicy np. MUR, MUA, Sleek i wiele wiele innych
5.Nikt do Nas nie podchodzi (tak jak w Rossmannie i nie pyta się po 10x czy pomóc)
6.Zawsze można sprawdzić opinie na dany temat, które są dodane często wraz z informacjami o produkcie.
7.Czy produkt Was rozczarował? To nie problem! Można go zwrócić :)
8.Częste rabaty i promocje.
9.Z tego co wiem niektóre firmy dają gratisy np. Cocolita
10.Czasem chciałam zamówić dany produkt, ale był niedostępny. W sklepie Cocolita istnieje możliwość powiadomienia,że produkt jest już dostępny. (wysyłają e-mail)
11.Możemy zapłacić przelewem lub przy odbiorze produktów.
12.Kurier lub listonosz dostarcza przesyłkę w wyznaczone miejsce (do domu, pracy)
13.Możesz monitorować swoją przesyłkę.


Pojawiają się również minusy:
1.Niestety minusem jest czas oczekiwania. Osobiście gdy zamawiam w sklepie Cocolita zakupy mam następnego dnia rano. (mieszkam blisko sklepu)
2.Nie możemy sprawdzić jak dany kolor wygląda w rzeczywistości. (Sama jeśli mam zamiar kupić podkład pierw testuje w drogerii, a następnie zamawiam)
3.Niestety ale kosmetyki czasem mogą być uszkodzone.
4.Gdy produkt nie spełnia naszych oczekiwań musimy wybrać na pocztę i odesłać na własny koszt. 
5.Płacimy za koszt wysyłki.
6.Czasem ciężko kontrolować ile pieniążków się wydało, mimo że patrzymy do "koszyka".
7.Parę razy przyłapałam się na tym aby uzbierać kwotę do darmowej wysyłki. 
8.Zakupy w internecie są krótkie to fakt. Wybieranie kosmetyków zajmuje za to wieczność.

Plusy zakupów w sklepach stacjonarnych:
1.Możemy sprawdzić jak kosmetyki zachowują się na naszej skórze.
2.Możemy dobrać odpowiedni odcień.
3.Nie czekamy na przesyłkę oraz nie musimy ponosić jej kosztów.
4.Gdy panie w sklepie są miłe, możemy zapytać o rade.
5.Asortyment w drogeriach potrafi być większy jeśli chodzi o kosmetyki do pielęgnacji i włosów.
6.Wiele firm niedostępnych na internecie, dostępne jest w drogeriach np. Isana czy Sensique.

Minusy także występują:
1.Często brakuje towaru w odpowiednim kolorze.
2.Kosmetyki niestety są "macane" mimo testerów.
3.Ceny są wyższe
4.Nie kupimy stacjonarnie Sleek'ów <33
5.Tracimy czas na zakupy.
6.Boje się pana ochroniarza z Rossmanna :D 

Osobiście wolę zakupy w internecie ponieważ jestem leniuszkiem.
Tak naprawdę po pracach, spotkaniach i jazdach z siostrą na tańce mam czas dopiero ok. 21-22.
Zakupy on-line są na pewno bardziej wygodne, stają się coraz bardziej popularne.
Asortyment jest większy, a sklepy są pewne. 
Możemy dostać dodatkowy kosmetyk oraz rabat. 

Co myślicie o zakupach w sieci? 
Wolicie tradycyjnie pospacerować po drogeriach?
Jaki sklep internetowy najbardziej lubicie? :)



7 komentarzy:

  1. Zawsze kupuje w drogeriach stacjonarnych ale w tym miesiącu chce zrobić zamówienie przez internet narazie z Cocolita a później może skuszę się na coś z Minti Shop :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym dodała jeszcze że w drogeriach internetowych nie można płacić kartą kredytową, a co do tego że w internecie są tańsze to muszą być bo z kosztem przesyłki by się zwyczajnie nie opłacało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś to dzielę raz kupuje stacjonarnie raz zamawiam przez internet <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już nie korzystam ze sklepów stacjonarnych.... nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz kupowałam kolorówkę w drogerii ?
    Wszystko ma swoje plusy i minusy ale dla człowieka zapracowanego tak jak ja dwa dni oczekiwania nie stanowi żadnej trudności ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że ja bardzo preferuję zakupy przez internet i to właśnie je robię najczęściej. Bardzo podoba mi się opcja szybkiej dostawy jaką opisano w https://www.sendit.pl/blog/same-day-delivery-usluga-oferowana-przez-sendit-pl-ktora-moze-zrewolucjonizowac-e-commerce i jestem zdania, ze jest to świetne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dzięki Tobie pisanie recenzji ma sens.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.